کفش بولینگ | کفش بولینگ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

کفش بولینگ | کفش بولینگ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

عناوین این مطلب
شایان معتمدی
شایان معتمدی

نظر شما درباره این مطلب

میانگین نظرات / 5. تعداد نظرات

کفش بولینگ | کفش بولینگ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

کفش بولینگ | کفش بولینگ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

بولینگ هم تفریح است و هم ورزش. اکثر مردم ورزشهایی مانند بولینگ را مختص افراد پولدار می دانند و به همین دلیل هچ گاه به سمت آن نمی روند ولی واقعیت چیز دیگری است و با صرف هزینه ای معقول می توان از این ورزش و تفریح بزرگ لذت برد. برای انجام این تفریح یا ورزش، علاوه بر هزینه باشگاه، نیاز به توپ، کفش بولینگ و لباس مناسب دارید. بولینگ مانند هر ورزش دیگری قوانین خاص خودش را دارد و شما قبل از هر کاری باید این قوانین را یاد بگیرید. لازم به ذکر است که به فردی که بولینگ کار می کند، بولر گفته می شود.

آشنایی با انواع کفش و راهنمای خرید کفش مناسب

 

کفش بولینگ

لوازم مورد نیاز بولینگ

1.     توپ بولینگ

توپ بولینگ، توپ سنگینی است. بنابراین بولر باید دستان قدرتمندی داشته باشد و پیوسته نرمشهای مربوط به دست را انجام دهد. با دست ضعیف یا آسیب دیده نمی شود سراغ این ورزش رفت. بولر در هنگام انتخاب توپ باید به دو نکته توجه کند، اولا به وزن توپ توجه کند و ثانیا به دقت سوراخ های روی توپ را بررسی کند. بولر باید توپی را انتخاب کند که وزن آن از توان خودش بالاتر نباشد و علاوه بر آن خیلی هم سبک نباشد که توان به زمین انداختن اهداف را نداشته باشد. همچنین فاصله بین سوراخ ها باید اندازه ای باشد که متناسب با اندازه انگشتان بولر باشد.

کفش بولینگ

2.     کفش بولینگ

کفش بولینگ

بولینگ کفش مخصوص خودش را دارد. دلیل اصلی اینکه نمی توان از کفش های معمولی برای بازی بولینگ استفاده کرد این است که در این بازی، بولر باید قبل از پرتاب توپ سر بخورد ولی با پوشیدن کفش های معمولی، بولر روی لاین سر نمی خورد. از طرف دیگر کفش های معمولی باعث از بین رفتن کیفیت کف سالن شده و کف سالن را کثیف می کنند.

بعضی از افراد در مورد ضرورت پوشیدن کفش بولینگ هنگام بولینگ اطلاعی ندارند. در این مقاله در این مورد صحبت می کنیم. اجاره کفش بولینگ نه تنها برای بولرگران تمام می شود بلکه کفش هایی که اجاره داده می شوند کفش های خوب و به روزی نیستند. اغلب مردم به اشتباه فکر می کنند که می توانند با کفش ورزشی عادی خود بولینگ کار کنند ولی اینطور نیست و صرف نظر از سطح مهارت بولر، کفش بولینگ برای انجام ایمن و موفقیت آمیز بازی بولینگ و جلوگیری از آسیب دیدن پاهای ورزشکار لازم است.

3.     دستگاه سوراخ کردن توپ

در بازی ها و مسابقات حرفه ای بولینگ، هرکسی توپ های خودش را دارد. روی توپ های حرفه ای، هیچ سوراخی وجود ندارد. بنابراین پس از خرید توپ بولینگ، ابتدا باید آن را متناسب با انگشتان خود و با دستگاه سوراخ کن توپ و مته های مخصوص سوراخ کنید. برای این کار، سه سوراخ به اندازه انگشت شصت و دو انگشت میانی روی توپ ایجاد می کنند.

سالن بولینگ

سالن بولینگ ده خط دارد و کف آن پارکت است. فلش های کف لاین برای هدف گیری بهتر، رسم شده اند. ضمنا به هدف های انتهای لاین که بولر، توپ را به قصد آن ها پرتاب می کند پین می گویند. بولر روی کف سالن راه می رود و سپس توپ را رها می کند. باید کف سالن سالم باشد و همچنین عاری از اشیا و آوار باشد. اگر کف سالن آسیب دیده باشد، امکان دارد شخص به راحتی زمین بخورد، که همین زمین خوردن، می تواند باعث آسیب دیدگی فرد شود و همچنین روی امتیاز بازی تأثیر بگذارد. پوشیدن کفش بولینگ باعث محافظت از کف سالن و زمین بازی و شخصی که آن را پوشیده است، می شود

خواندن
طریقه صحیح راه رفتن را بیاموزیم

کفش های بولینگ با در نظر گرفتن ایده حرکت هواپیمای هدف دار ساخته شده اند. تفاوت اصلی بین کفش بولینگ و کفش ورزشی معمولی این است که روی یک کفش بولینگ، در هر طرف، کفی های کشویی قرار دارد و بسته به راست دست یا چپ دست بودن بولر از یکی از کفی های چپ یا راست استفاده کند. کفی کفش بولینگ نرم و بدون پاشنه است. علاوه بر این، می توان نوار کشویی هر کفش را تغییر داد تا بولر بتواند میزان اصطکاک را تنظیم کند.

از آنجا که کفش های بولینگ فقط مخصوص سالن های بولینگ ساخته شده اند، هرگز نباید آنها را در بیرون از سالن مثلا در پارک و کوچه پوشید. حتی کوچکترین مقداری از مواد چسبنده مانند آدامس می تواند به کفش بولینگ آسیب برساند که در نتیجه سطح مجرا را خراب می کند و همچنین محافظت کمتری برای پوشنده ایجاد می کند.

کفش شخصی بولینگ

بسیاری از کفش های بولینگ اجاره ای به دلیل طراحی های مد ناپسندی که دارند خیلی مورد پسند ورزشکاران قرار نمی گیرند. با این حال، کفش هایی با طراحی مدرن و زیباتر هم در بازار موجودند. اگر خیل کم بولینگ کار می کنید شاید نیازی به خرید کفش بولینگ نداشته باشد ولی اگر می خواهید بولینگ کار متوسط ​​و حرفه ای شوید و بولینگ را به صورت پیوسته انجام دهید خرید کفش شخصی بولینگ یک ضرورت است. در خرید کفش دقت کنید چرا که ویژگی هایی مانند کف قابل تعویض که برای بولرهای راست دست یا چپ دست طراحی شده اند، تفاوت زیادی در بازی فرد ایجاد می کنند.

بسته به تجربه و تعداد دفعاتی که بولنگ کار می کنید، یک کفش بولینگ می خواهید که متناسب با نیازها و تنظیمات دل خواه شما باشد.

بهترین کفش های سطح پایین بولینگ مردانه

برای کسانی که تازه شروع به بولینگ کرده اند، این نوع کفش بولینگ مناسب است چرا که احتمالاً فرد تازه کار نمی خواهد خیلی پول خرج کند. بیشتر کفش های سطح پایین دارای کفی صاف و قابل جابجایی هستند. بهترین گزینه ها برای کفش های بولینگ سطح پایین برای آقایان شامل Elite Atlas  Storm Gust و KR Strikeforce Flyer است.

بهترین کفش های بولینگ میان رده برای آقایان

کفش های میان رده، بهترین نوع کفش های بولینگ برای افرادی هستند که به دنبال کفشی میان کیفیت و با ارزش هستند. اگر کم و بیش به سالن بولینگ می روید و بولینگ کار می کنید، محدوده قیمت این نوع کفش ها برای شما عالی خواهد بود. با این حال، کفش های موجود در این محدوده ممکن است کف کششی یا کفی متحرک داشته باشند و یا نداشته باشند که در هنگام خرید باید به این ویژگی کفش توجه کنید. بهترین گزینه ها برای بهترین کفش های بولینگ میان رده برای آقایان شامل Dexter David ،Elite Platinum و Elite Triton است.

خواندن
آسیب دیدگی مچ پا در فوتبال و روشهای درمان آن

کفش بولینگ سطح بالای مردانه

برای دستیابی به بهترین عملکرد در بولینگ، به دنبال کفش های بولینگ سطح بالا باشید. این نوع کفش ها، علاوه بر این که از مصدومیت پای ورزشکار جلوگیری می کند، عملکرد ورزشکار را نیز بهبود می بخشد. کفش های بولینگ سطح پیشرفته، کف کششی دارند که می تواند به بولر کمک کند تا در پرتاب خود انرژی بیشتری تولید کند. بهترین گزینه ها برای بهترین کفش های بولینگ پیشرفته برای آقایان شامل Dexter The 9، Storm Mens SP2 900 و 3G Tour Ultra است.

بهترین کفش های بولینگ سطح پایین برای زنان

اگر تازه بولینگ را شروع کرده اید، خرید کفش بولینگ سطح پایین اقدامی منطقی به نظر می رسد. استتفاده از کفش های اجاره ای، اقدامی بسیار ناراحت کننده خواهد بود چرا که به دلایل مختلف این کفش ها به درد بخور نیستند. بهتر است اگر ابتدا به دنبال خرید یک جفت کفش مناسب هستید از همین کفش بولینگ سطح پایین استفاده کنید چرا که با وجود اینکه این کفش ها راحت نیستند ولی مقرون به صرفه هستند و به شما کمک می کنند عملکرد شما بسیار بهتر از بازی با یک جفت اجاره باشد. بیشتر کفش های سطح پایین دارای کفی صاف و قابل جابجایی هستند. بهترین گزینه ها برای بهترین کفش های بولینگ پایین رده برای زنان شامل BSI Classic ، Dexter Vicky و Storm Skye است.

بهترین کفش های بولینگ میان رده برای بانوان

برای داشتن همزمان کیفیت و قیمت مناسب، به جز کفش های بولینگ میان رده به کفش های دیگر نگاه نکنید. این کفش ها به شما این امکان را می دهند که با وجود اینکه نسبت به کفش های سطح پایین یا اجاره ای با این کفش ها، بهتر و راحت تر بازی می کنید، خیلی هم نسبت به آن ها گران نیستند. با این حال، کفش های موجود در این محدوده ممکن است کف کششی یا کفی متحرک داشته باشند و یا نداشته باشند. بهترین گزینه ها برای کفش های بولینگ میان رده برای زنان شامل Elite Platinum ، Dexter Deanna و Elite Athena است.

بهترین کفش های بولینگ سطح پیشرفته برای زنان

اگر به طور جدی به دنبال بازی بولینگ هستید، کفشی با زیره کشویی و زیره کششی داشته باشید تا بتوانید قدرت بیشتری تولید کنید. یک جفت کفش عالی بولینگ برای خود تهیه کنید. این کفش ها گرچه گران هستند، مخصوص بولری ساخته شده اند که می خواهند هر روز آخر هفته به اندازه کافی بولینگ کار کند و پیشرفت کند تا بتواند با رقبای حرفه ای به رقابت بپردازد. بهترین گزینه ها برای بهترین کفش های بولینگ مدل بالا برای خانمها شامل Dexter The 9، Storm SP2 603 و 3G Tour Ultra است.

منابع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال رایگان به سراسر کشور
پاسخگویی 24 ساعته
تعویض تا 72 ساعت
ضمانت اصالت کالا