بهترین کفش برای پیاده روی اربعین

عناوین این مطلب
شایان معتمدی
شایان معتمدی

نظر شما درباره این مطلب

میانگین نظرات / 5. تعداد نظرات

بهترین کفش برای پیاده روی اربعین

همانطور که می دانید، مراسم اربعین هر سال برگزار می شود و افرادی که تصمیم به شرکت در این پیاده روی می گیرند، باید بتوانند برای ساعت های طولانی سر پا باشند و راه بروند. بر اساس همین مورد، باید تجهیزات کاملی در این باره داشته باشند تا بتوانند با راحتی هرچه بیشتر، این مسیر را طی کنند و برای آن ها مشکلی به وجود نیاید. یکی از مهم ترین تجهیزات این سفر، کفش مناسب است. آیا می دانید که بهترین کتونی برای پیاده روی اربعین باید دارای چه مشخصات و ویژگی هایی باشد؟! برخی این تفکر را دارند که با یک دمپایی بهتر می توانند مسیر فوق را طی کنند و یا برخی دیگر به دنبال گران ترین کفش های بازار هستند. هیچ کدام این موارد ملاک نیستند و باید در هنگام خرید این کفش، نکاتی را رعایت کنید.

بهترین کتونی برای پیاده روی اربعین

برای یافتن بهترین کفش پیاده روی اربعین، بایستی نسبت به خرید راحت ترین و همینطور مناسب ترین کفش روی آورید. تنها به این طریق است که می توانید ساعت های طولانی با کفش های مخصوص پیاده روی دوام بیاورید. یک کفش که از قالبی استاندارد برخوردار باشد و برای شما راحتی به همراه آورد، فوق العاده مهم است. توجه داشته باشید که هر کفشی در هر برندی از مشخصات و ویژگی های خاصی برخوردار است. شما می توانید بر اساس مشخصات یک کفش خوب مخصوص پیاده روی در آن شرایط و آب و هوا، دنبال کفش ایده آل باشید.

کفش ها هرکدام دارای ویژگی های متفاوتی هستند، به عنوان مثال برخی از آن ها پارچه ای بوده و برخی دیگر ممکن است از جنس چرم باشند. برخی کفش ها پاشنه دار، لژدار و یا حتی در گروه کفش های تخت هستند. هریک از آن ها برای محیط و شرایط خاصی تولید شدند که باید حتما به تمام جزییات آن ها دقت کنید. پس به نوع متریال ساختاری کفش، زیره ای که برای آن به کار بردند، میزان راحتی کفش، نوع استاندارد بودن قالب و غیره در آن، تهویه مناسب کفش و غیره دقت کنید که تاثیر زیادی در میزان رضایت شما دارا می باشد.

خواندن
ویژگیهای کفش ورزشی مناسب رشته های مختلف

از آن جایی که شما باید مدت زمان طولانی، کفش را در پا داشته باشید، باید عدم تعریق پا را شامل شود، زیرا هوا هم به نسبت گرم است. همچنین باید در نظر داشته باشید که پوشیدن و در آوردن آن از پا هم راحت باشد. بنابراین بهترین کار این است که درباره ویژگی های اساسی این نوع کتانی ها اطلاعات بیشتری داشته باشید تا با دید بازتری نسبت به خرید آن ها اقدام کنید.

پیاده روی اربعین

ویژگی های اساسی کفش های مخصوص پیاده روی اربعین

بهترین کتونی برای پیاده روی اربعین باید دارای مشخصات و ویژگی هایی باشد تا بتواند پیاده روی طولانی شما را به صورت کامل تضمین کند. مهم ترین ویژگی هایی که بایستی مورد توجه قرار دهید عبارتند از:

  • راحتی کفش مورد نظر: کفشی که برای پیاده روی در نظر می گیرید، باید علاوه بر راحتی، ساده هم باشد.
  • تناسب ابعادی کفش و پای شما: کفشی که برای این کار تهیه می کنید، دقیقا باید اندازه پای شما باشد. اگر با جملاتی همچون جا باز می کند و یا غیره روبرو شدید، زیر بار خرید آن نروید.
  • پشتیبانی از قوس پا و کف پای صاف: استفاده از کفش های طبی و یا کفی های طبی کمک می کند تا افراد با کف پای صاف و غیره راحت تر بتوانند مسیر طولانی را مورد پیمایش قرار دهند.
  • زیره مناسب و نرم: توجه به زیره اهمیت بالایی دارد زیرا باید کاملا نرم و دارای حالتی ضربه گیر باشد.
  • تنفس پذیری فوق العاده: به این مورد دقت زیادی داشته باشید، کفش هایی را برای این روزها تهیه کنید که قابلیت تنفس پذیری داشته باشند. کفش هایی با متریال مش می تواند گزینه مناسبی باشد.
  • دوام و انعطاف پذیری خوب: هرچه دوام و انعطاف پذیری کفشی که تهیه کرده اید، بیشتر باشد، با خیال آسوده تری می توانید به مسیر خود ادامه دهید.
  • وزن مناسب: یکی دیگر از موارد پراهمیت، وزن کفش است. کفش مورد نظر باید سبک باشد تا بتوانید در مسیرهای طولانی از آن استفاده خوبی داشته باشید و فشاری به پاهای شما وارد نکند.
خواندن
نحوه انتخاب چکمه ی اسنوبورد

کفش برای پیاده روی اربعین

کفش مناسب پیاده روی کدام است؟

برخی افراد که همه ساله به پیاده روی اربعین می روند، با توجه به تجربه هایی که کسب نمودند، می دانند که دقیقا باید چه نوع کفشی را برای این کار تهیه کنند. اما برخی دیگر که بار اول است در این راه قدم بر می دارند، با مشکلاتی مواجه می شوند. اولین قدم برای این که بتوانید جهت پیاده روی اربعین آماده شوید، انتخاب کفش مناسب برای انجام این کار است. بسیاری از افراد برای پیاده روی اربعین به دنبال کفش های مخصوص طبیعت گردی و یا حتی کوهنوردی می گردند. زیرا به این فکر می کنند که کفش های فوق، دوام و کارایی بیشتری خواهند داشت.

اما باید به این موضوع توجه کنید که پیاده روی اربعین به مسافت و راه طولانی آن مشهور است و مسیرهای ناهموار و کوه مانند را قرار نیست در این مسیر طی کنید. پس کفشی می تواند برای شما مناسب باشد که استاندارد است و کاملا سبک بوده و حالت تنفس پذیری خوبی را به همراه آورد. وجود رویه های تنفس پذیر و خنک در کنار زیره های ضربه گیر و نرم به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید راحت تر، مسیرهای طولانی را بپیمایید. لازم است بدانید که این نوع ویژگی ها می تواند در مسیر کربلا و پیاده روی اربعین به شما کمک کند نه مواردی همچون سنگ نوردی و پیمایش کوه که در کفش وجود داشته باشد.

بهترین کتونی برای پیاده روی اربعین نیز می تواند از برند اسکچرز، نایک و یا حتی آدیداس انتخاب شود که متریال فوق العاده باکیفیتی را در طراحی و تولید آن به کار بردند. در صورت تمایل می توانید این کفش ها را بررسی کنید و مشخصات و ویژگی های آن ها را مورد کنکاش قرار دهید. توجه به تمام موارد و نکاتی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، اهمیت زیادی دارد و می تواند رضایت شما از کفشی که خریده اید و همینطور راحتی سفر شما را تضمین کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال رایگان به سراسر کشور
پاسخگویی 24 ساعته
تعویض تا 72 ساعت
ضمانت اصالت کالا