آموزش پولیش زدن کفش

آموزش پولیش زدن کفش

عناوین این مطلب
شایان معتمدی
شایان معتمدی

نظر شما درباره این مطلب

میانگین نظرات / 5. تعداد نظرات

آموزش پولیش زدن کفش

آموزش پولیش زدن کفش

همان اندازه که باید بر روی خرید کفش های با کیفیت و خوب سرمایه گذاری کنید، باید بر روی مراقبت های بعد از خرید کفش خوب هم سرمایه گذاری کنید. در غیر این صورت( یعنی وقتی که کفش با کیفیت خریداری کنید ولی به خوبی از آن مراقبت نکنید) مانند این است که بخواهید یک ماشین فراری را به جای روغن مخصوص ماشین با روغن پخت و پز به کار ییندازید. چرم یک محصول طبیعی است و به خوبی به مراقبت شما پاسخ می دهد. در این مقاله می خواهیم راجع به نحوه پولیش زدن کفش، مطالبی را عنوان کنیم.

پولیش زدن کفش

پولیش زدن و صیقلی کردن مناسب کفش، نه تنها کفش های شما را زیبا جلوه می دهد، بلکه عمر آنها را نیز افزایش می دهد. یادگیری نحوه صیقل دادن و پولیش زدن کفش های خود به شما احساس رضایت زیادی می دهد و در طول سالها پول زیادی را برای شما صرفه جویی می کند چرا که در این صورت، تعداد کفش های کم تری را خریداری خواهید کرد. خلاصه اینکه، با پرداخت مبلغ نه چندان زیادی برای پولیش و چند چیز دیگر و داشتن کمی حوصله می توانید از کفش های گران قیمت خود محافظت کنید. البته لازم به ذکر است که پولیش های ارزان قیمت و بی کیفیت را باید کنار بگذارید چرا که بعضی از افزودنی های مصنوعی بی کیفیت در این پولیش ها، کفش شما را خشک می کنند و منجر به خراب شدن، چروک شدن کفش ها و ترک خوردن آن ها می شوند. نکته دیگر این که در صورت امکان یک پولیش رنگی بگیرید، زیرا پولیش بی رنگ و خنثی، رنگ کفش را پس از مدتی کدر می کند. در ادامه، کارهایی را که باید به ترتیب انجام دهید تا بتوانید کفش خود را به خوبی پولیش کنید را بیان می کنیم.

1 جمع آوری مواد مناسب برای پولیش زدن کفش

  • پولیش خود را انتخاب کنید.

پولیش های کفش به شکل موم ، کرم و مایع در بازار موجود است. موم ها و کرم ها سنگین تر هستند و چرم را تغذیه کرده و از آسیب رساندن آب به کفش جلوگیری می کنند. پولیش های مایع نیز برای درخشش سریع و آسان کفش شما مناسب هستند. پولیش های کفش در رنگ های مختلف موجود هستند. شما می توانید رنگ خاصی را برای کفش هایی که می خواهید آن ها را جلا دهید، خریداری کنید و یا می توانید یک پولیش خنثی خریداری کنید که بر روی انواع رنگ های کفش کار می کند.

·         استفاده از برس یا پارچه یک تی شرت قدیمی برای تمیز کردن کفش

اکثر مردم فقط از یک تی شرت نخی قدیمی یا پارچه نرم دیگر استفاده می کنند، با این حال می توانید برس های صیقلی خاصی با موهای سفت و کوتاه تهیه کنید. این نوع برس ها در بیشتر مغازه های کفش فروشی یا تعمیرات کفش (یا همان کفاشی ها) موجود هستند. شما همچنین نیاز به یک مسواک قدیمی یا چیزی مانند آن دارید تا پولیش را به جاهایی از کفش که دسترسی به آنها سخت است برسانید.

خواندن
کفش بچه گانه BKG

·         برس موی اسب برای پولیش زدن کفش

برس موی اسب یکی از ابزارهای ضروری برای صیقل دادن مناسب کفش است. از این ماده برای پاک کردن واکس و پولیش اضافی موجود روی کفش و براق کردن بقیه واکس ها و پولیش ها از روی کفش استفاده می شود.

  • یک پارچه نرم و بدون پرز پیدا کنید.

اگر می خواهید جلوه ای براق به کفش های جلا داده شده خود اضافه کنید ، باید یک نوع پارچه چرمی نرم به دست بگیرید. هر چند می توانید از هر پارچه نرم و بدون پرز مانند یک تی شرت نخی قدیمی استفاده کنید.

·         فضای کار خود را با روزنامه بپوشانید.

جلا دادن کفش یک کار کثیف کننده ای است، بنابراین با گذاشتن روزنامه های قدیمی روی محل پولیش زدن، از کف اتاق و مبلمان خود محافظت کنید. همچنین می توانید از پلاستیک استفاده کنید.

 2 پولیش زدن

پولیش زدن کفش

  • کفش ها را تمیز کنید
  • قبل از شروع پولیش زدن و پرداخت کفش ها، مهم است که ابتدا کفش های خود را تمیز کنید تا آلودگی یا گرد و غبار ایجاد شده روی آن را از بین ببرید. در غیر این صورت ممکن است خاک گیر کرده زیر پولیش، سطح کفش را خراش دهد. کفش را با برس خود به طور قوی مسواک بزنید تا مواد باقی مانده از بین بروند.
  • روش دیگر این است که از یک پارچه مرطوب برای پاک کردن سطح کفش استفاده کنید. فقط کافی است کفش ها را قبل از رفتن به مرحله بعدی( یعنی پولیش زدن) کاملاً خشک کنید.
  • در این مرحله بهتر است بندها را از کفش خود جدا کنید. این کار به شما امکان دسترسی آسان به زبانه کفش را می دهد و مانع از برخورد پولیش و واکس به بند های کفش می شود.
  • همچنین می توانید کفش های خود را با صابون یا شامپوی بچه مخلوط شده با کمی آب تمیز کنید. با این حال، کفش های خود را خیس نکنید!
  • برای تمیز کردن کفش، یک فشار متوسط ​​وارد کنید و مطمئن شوید که کل سطح کفش را به طور یکنواخت تمیز کرده اید، به انگشت پا و پاشنه ای که بیشترین ساییدگی را دارند توجه کنید.
  • ساده ترین راه برای استفاده از تی شرت قدیمی این است که آن را محکم دور انگشتان اشاره و وسط خود بپیچید و از آن برای جلا دادن کفش استفاده کنید.

      با دقت پولیش بزنید

پولیش زدن کفش

  • با استفاده از مسواک، پولیش را در نقطه هایی از کفش که دسترسی به آنها سخت است، مانند لبه قسمت بالایی و ترک های زبان پخش کنید.
  • همچنین ممکن است بخواهید روی کف کفش (در فاصله بین انگشت و پاشنه پا که به زمین برخورد نمی کند) پولیش بزنید.
  • به یاد داشته باشید که از حداقل مقدار پولیش لازم استفاده کنید. سعی کنید لاک یا همان پولیش را در یک لایه واقعاً نازک روی کفش بمالید. به این معنا که پولیش زیادی نباید روی کفش بمالید.
  • بگذارید پولیش خشک شود و در صورت لزوم لایه های اضافی پولیش را بعدا روی کفش بمالید. اگر دارید چند کفش را با هم پولیش می زنید. هنگامی که روی کفش اول پولیش زدید، آن کفش را روی روزنامه بگذارید و کار روی کفش دوم را شروع کنید. هر کفش حدود 15 تا 20 دقیقه زمان برای خشک شدن نیاز دارد.
  • اگر احساس می کنید کفش شما نیاز به یک لایه پولیش دیگر دارد، این لایه دوم را با همان تکنیک بالا بمالید.
  • پولیش اضافی را با برس روی کفش بکشید. پس از خشک شدن لایه های اضافی پولیش، برس موی اسب خود را بردارید و پولیش اضافی را با ضربه های کوتاه و سریع از روی کفش بردارید. گرمای حاصل از ضربه های شدید قلم مو به فرو رفتن پولیش در چرم کمک می کند.
  • بیشتر حرکتی که پولیش زدن کفش نجام می شود باید از مچ دست شما باشد. در حالی که مچ دست شما قلم مو را به سرعت به جلو و عقب تکان می دهد، بقیه دست را ثابت نگه دارید.
  • دقت کنید که در سطح هر دو تای کفش به طور مساوی پولیش بزنید. پس از اتمام کار، کفش ها باید دارای جلوه یکنواختی باشند. اگر کفش فوق العاده براق مورد علاقه شما نیست، می توانید اینجا کار پولیش زدن کفش را متوقف کنید و با درخشش کفش کاری نداشته باشید.
خواندن
بررسی تاثیر کفش بر درد زانو

3درخشش کفش

  • با یک پارچه نرم روی کفش ها بکشید. ساده ترین راه برای جلوه دادن به کفش این است که از یک پارچه نرم یا یک تی شرت نخی قدیمی استفاده کنید. یک دست خود را در دو طرف پارچه قرار دهید و آن را روی کفش به صورت سریع حرکت دهید.
  • از روش split shine استفاده کنید. split shine روشی است که در ارتش برای دستیابی به درخشندگی استفاده می شود. بعد از اینکه اولین لایه پولیش را زدید، کمی آب روی کفش اسپری کنید و آن را روی سطح کفش بمالید. سپس پارچه را در آب گرم فرو کرده و از آن برای زدن لایه دوم پولیش استفاده کنید. این روند را تا رسیدن به میزان درخشندگی مطلوب ادامه دهید. فقط اطمینان حاصل کنید که قبل از زدن لایه بعدی، اجازه دهید هر لایه پولیش کاملاً خشک شود. split shine را می توان با استفاده از یک پارچه نرم یا تعدادی توپ پنبه انجام داد.
  • برای ایجاد درخشش در کفش می توانید از روش درخشش آتش نیز استفاده کنید. درخشش آتش یک روش سرگرم کننده است، البته کمی خطرناک است. این روش، شامل روشن کردن پولیش کفش برای چند ثانیه روی آتش است، تا زمانی که ذوب شده و مات شود. این پولیش آب شده را سپس روی کفش ها بزنید. اجازه ندهید شعله، کفش را لمس کند و فندک را دائما حرکت دهید، انگار با اسپری رنگ آمیزی می کنید. هنگامی که پولیش به طور یکنواخت ذوب شد، اجازه دهید تا خشک شود. یک لایه نهایی پولیش بزنید، سپس کفش ها را با یک پارچه نرم بمالید تا به درخشندگی بالایی برسند.

منابع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال رایگان به سراسر کشور
پاسخگویی 24 ساعته
تعویض تا 72 ساعت
ضمانت اصالت کالا